Test DOOM 4 Demo

Ustawienia graficzne:

  • Internal – rozdzielczość 1366×768
  • external – rozdzielczość 1920×1080

DOOM 4 egpu test ustawienia 1 DOOM 4 egpu test ustawienia 2 DOOM 4 egpu test ustawienia 3

Benchmark:

Fragment początkowego etapu. Na początku walka w zamkniętych pomieszczeniach, później w bardziej otwartym terenie.

DOOM 4 egpu test benchmark 1 DOOM 4 egpu test benchmark 2 DOOM 4 egpu test benchmark 3 DOOM 4 egpu test benchmark 4

Wyniki:

  • internal – wykres czerwony
  • external – wykres zielony

DOOM 4 egpu test wyniki

Wnioski i spostrzeżenia:

  • test wykonany na OpenGL oraz wysokich ustawieniach graficznych (jedynie jakość odbić oraz antyaliasing zostały nieco zmniejszone)
  • niestety na potrzeby benchmarku nie mogłem tym razem wykonać filmiku testowego na Youtube, z racji tego iż ShadowPlay nie obsługuje aplikacji w środowisku OpenGL, natomiast opcja „Desktop Capture” jest wyłączona na urządzeniach wspieranych Optimusem .
  • na potrzeby testu zaktualizowałem sterowniki do najnowszej wersji 368.69. Względem wcześniej używanych 347.88 różnica w ilości fps była prawie dwukrotna
  • obciążenie szyny jest dość standardowe – niskie dla externala oraz średnie dla internala
  • w grze występują dziwne spadki fps (do 30-35) w momentach wywołania interfejsu (np. mapa pod TAB)
  • w samej grze fps był średnio zadowalający – ok. 50-60 z spadkami do 40-50 w trakcie bardziej obciążających graficznie momentów

Mając w pamięci problemy z Wolfenstein: The New Order, który również działał na OpenGL, z dużą rezerwą podchodziłem do tego testu. Dobrą wiadomością jest więc, że najnowsza odsłona DOOM-a jest zaskakująco grywalna na eGPU zarówno na externalu jak i internalu.  Złą wiadomością jest jednak to, iż nawet na najniższych ustawieniach graficznych nie udało mi się uzyskać stałych 60fps. W tak dynamicznej grze wszelkie spadki do wartości 50fps (nie mówiąc już o 40) są dość mocno irytujące. Mam jednak wrażenie, że winę za to ponosi bardziej zbyt nisko taktowany procesor, niż wąska szyna.

Uwaga: jeśli wersja demonstracyjna DOOM-a otrzyma również wsparcie dla API Vulcan i karta graficzna GTX960 będzie w stanie go obsłużyć, powyższy test zostanie rozszerzony.

  • Krzysiek

    Zastanawiam się gdzie spędziłem kilka ostatnich lat skoro tak dziś gry wyglądają 😉 testowałem i na opengl (w nowych sterownikach jest wersja 4.5 stąd przyrost fps – radeony mają 4.3) i na vulkanie (niestety nvidia nie wspiera asynchronicznych i radeony wygrywają), różnica na moim zestawie na korzyść opengl – 45 vs 30 fps (przy zablokowanym trothllingu na 2,3GHz – na plus temperatury max 55stC)