Test Evolve Stage 2

Ustawienia graficzne:

  • Internal – rozdzielczość 1366×768
  • external – rozdzielczość 1920×1080

Evolve egpu test ustawienia 1Evolve egpu test ustawienia 2

Benchmark:

Rozgrywka z trybu „Hunt” na losowej mapie.

Wyniki:

  • internal – wykres czerwony
  • external – wykres zielony

evolve egpu test wyniki

Wnioski i spostrzeżenia:

  • test przeprowadzono na średnich ustawieniach graficznych (jedynie tekstury na najwyższych; modele postaci na niskich)
  • na najwyższych ustawieniach tekstur gra zaalokowała do pamięci vRAM ponad 3GB danych
  • wykorzystanie szyny należy uznać za średnie dla externala (co martwi) jak również dla internala (co cieszy)
  • wykorzystanie procesora było zaskakująco niskie; co warte zaznaczenia – na internalu było wyższe niż na externalu
  • uzyskany fps był zadowalający na internalu; na externalu nieco gorzej

Evolve Stage 2 uważam za grywalny zarówno na externalu jak i internalu. Zaskakująca różnica w ilości fps na korzyść tego drugiego trybu tłumaczę niższą rozdzielczością (HD vs FullHD), co tłumaczyłoby również wyższe wykorzystanie procesora. Widocznie silnik CryEngine jest na tyle wymagający graficznie, że wydajność prędzej ograniczona zostaje przez zbyt słabą kartę, niż zbyt wąską szynę.