Test Metro: Last Light

Ustawienia graficzne:

  • Internal – rozdzielczość 1366×768
  • external – rozdzielczość 1920×1080

metro last light ustawienia

Benchmark:

2 pierwsze rozdziały (siedziba Zakonu i Ogród Botaniczny), aż do momentu porwania przez faszystów. Na końcu cutscenka.

Dodatkowo wykonałem testy we wbudowanym na silniku gry benchmarku.

metro last light benchmark 1metro last light benchmark 2

Wyniki:

  • internal – wykres czerwony
  • external – wykres zielony

metro last light wyniki 1

Benchmark – internal:

metro_int_bench

Benchmark – external:

metro_ext_bench

Wnioski i spostrzeżenia:

  • wykres użycia szyny wskazuje średnie natężenie dla internala oraz niskie dla externala
  • uzyskany fps w obu przypadkach był w pełni zadowalający
  • Metro: Last Light należy do nielicznego grona gier w których uzyskany fps na internalu jest wyższy niż na externalu – proszę jednak pamiętać o niższej rozdzielczości HD, która w tej grze bardzo znacznie odciąża kartę graficzną
  • pomimo wysokich ustawień zapełnienie pamięci mojej karty graficznej wskazywało na 500-600MB

Zgodnie z powyższym uznaję, że Metro: Last Light jest bezproblemowo grywalny na eGPU zarówno na internalu jak i externalu na ustawieniach wysokich lub nawet bardzo wysokich (w zależności od posiadanej karty graficznej).