Test Thief 4

Ustawienia graficzne:

  • Internal – rozdzielczość 1366×768
  • external – rozdzielczość 1920×1080

thief ustawienia 1 thief ustawienia 2 thief ustawienia 3

Benchmark:

Cały Prolog aż do rozpoczęcia Rozdziału 1. 2 cutscenki pomiędzy rozdziałami.

thief benchmark

Wyniki:

  • internal – wykres czerwony
  • external – wykres zielony

thief egpu wyniki

Wnioski i spostrzeżenia:

  • na wstępie zaznaczę, że nie mogłem przeprowadzić testu na teksturach „normal” bądź „high” ponieważ skutkowało to bardzo częstymi i irytującymi lagami. Analiza logów wykazała, że karty graficzne posiadające 1GB pamięci dedykowanej mogą sobie pozwolić co najwyżej na tekstury „low” (są jeszcze „very low”). Na szczęście nawet tekstury na „low” nie wyglądają tu tak tragicznie jak w innych grach.
  • dwa olbrzymie spadki do 10fpsów widoczne na końcu wykresu to 2 cutscenki kończące Prolog. Nowy Thief cierpi więc na ten sam problem co Batman Arkham Origins. Niestety, rozwiązanie tego problemu znalezione przez bjorma tutaj chyba nie działa, ponieważ w pliku konfiguracyjnym nie znalazłem możliwości przełączenia DX11 na DX10.
  • bardzo dziwnym zjawiskiem jest także znaczny spadek użycia GPU na internalu. Jest to tym bardziej zastanawiające gdyż wcześniejsze testy gier wykazały, że w przypadku problemów z szyną (co na internalu zdarza się często) wykorzystanie GPU natychmiast skacze do 99%. Tutaj jest inaczej.

Pomijając problemy z cutscenkami (które miejmy nadzieję w niedługim czasie uda się jakoś rozwiązać) nowy Thief wydaje się być bezproblemowo grywalny na externalu. Szczęśliwi posiadacze kart graficznych od GTX660 wzwyż z 2GB pamięci mogą spokojnie grać na jeszcze wyższych detalach i teksturach. Na internalu jest już niestety znacznie gorzej ale nadal grywalnie – nie doświadczyłem spadków większych niż do 25-30fps.