Test Total War: Shogun II

Ustawienia graficzne:

  • Internal – rozdzielczość 1366×768
  • external – rozdzielczość 1920×1080

Shogun2_2014_01_16_22_24_23_466

Benchmark:

Bitwa historyczna pod Sekigaharą. Duża bitwa – 21 jednostek przeciwko 26 jednostkom. Duży rozmiar jednostek – po 120 ludzi w oddziale piechoty.

Shogun2_2014_01_16_22_25_28_833Shogun2_2014_01_16_22_26_14_085

Wyniki:

  • internal – wykres czerwony
  • external – wykres zielony

Clipboard02

Wnioski i spostrzeżenia:

  • jak widać w czasie rozgrywki wskaźnik GPU Video Bus Load był ekstremalnie wysoki, natomiast fps strasznie niski (ok. 20) i stały. Nie pomogła nawet większa przepustowość na externalu (2 fpsy więcej). Wniosek jest tylko jeden – totalnie zapchana szyna uniemożliwiająca normalną pracę karty graficznej.
  • zmiana ustawień graficznych na najniższe (preset low z niskim shader model) dodaje ok. 10 fpsów. Gra wygląda jednak wówczas gorzej niż pierwsze części cyklu tj. Rome Total War oraz Medieval 2 Total War
  • na mapie kampanii wskaźnik GPU Video Bus Load jest również stosunkowo wysoki jednak fps utrzymuje się na zadowalającym poziomie ok. 30-35.

Ta gra to dla mnie osobiście wielka zagadka, ponieważ użyty do niej silnik Warscape to ten sam na którym zbudowane są pozostałe części serii tj. Empire Total War, Napoleon Total War oraz najnowszy Total War: Rome II gdzie podobny problem nie występuje.