Test Total War: Rome II

UWAGA: Proszę się zapoznać również z tym testem

Ustawienia graficzne:

  • Internal – rozdzielczość 1366×768
  • external – rozdzielczość 1920×1080

rome2_2014_01_16_19_30_35_546

Benchmark:

Bitwa historyczna o Rafię. Duża bitwa – 25 jednostek przeciwko 22 jednostkom. Duży rozmiar jednostek – po 120 ludzi w oddziale piechoty.

rome2_2014_01_16_19_31_32_210

Wyniki:

  • internal – wykres czerwony
  • external – wykres zielony

Clipboard01

Wnioski:

  • jak widać w czasie rozgrywki wskaźnik GPU Video Bus Load był stosunkowo wysoki – pomimo tego uzyskany fps był w pełni zadowalający (można nawet rzec, że jest jeszcze niewielki zapas który można wykorzystać na podwyższenie niektórych ustawień graficznych)
  • w czasie bitwy występowały jednak czasami mikrolagi, których program monitorujący fps nie zarejestrował. Nie wydaje mi się jednak aby był to problem z szyną, ponieważ w czasie ładowania bitwy, w specjalnym komunikacie „gra poinformowała” mnie że mam zbyt mało pamięci by obsłużyć wysokie tekstury.  Warto w tym miejscu dodać że bitwy z kampanii na tych samych ustawieniach graficznych przebiegały bez tychże mikrolagów (komunikat się nie wyświetlał).
  • na mapie kampanii występują bardzo duże spadki fps w momencie kliknięcia na armię lub agenta (patrz screeny poniżej). W tym momencie rośnie również wykorzystanie szyny do prawie 100%. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć wielu ludzi ma podobny problem nawet na komputerach stacjonarnych także przypisywałbym ten problem kiepskiej optymalizacji. Nie jest to również jakiś wielki problem w czasie rozgrywki – choć irytuje.

rome2_2014_01_16_20_06_55_822rome2_2014_01_16_20_07_08_487Podsumowując: w mojej ocenie nowy Total War: Rome II jest całkowicie grywalny na eGPU w przeciwieństwie do Total War: Shogun II którego test wypadł bardzo słabo.