Test Wasteland 2 BETA

Ustawienia graficzne:

  • Internal – rozdzielczość 1366×768
  • external 768p – rozdzielczość 1366×768
  • external 1080p – rozdzielczość 1920×1080

WL2_2014_01_17_17_51_02_218

Benchmark:

Początek gry. 2 rozmowy z NPC. Następnie podróż po mapie do radiostacji. Na końcu walka.

WL2_2014_01_17_17_52_29_500

Wyniki:

  • internal – wykres czerwony
  • external 768p – wykres zielony
  • external 1080p – wykres niebieski

Clipboard02

Wnioski i spostrzeżenia:

  • wskaźnik GPU Video Bus Load jest średnio-wysoki ale nie stanowi to problemu w osiągnięciu przynajmniej 30-35 fpsów. Trzeba jednak zaznaczyć, że próba przełączenia jakości grafiki z „fast” na „good” lub jeszcze wyżej powoduje wzrost wykorzystania szyny do 80-90% co powoduje spadek fpsów do wartości niegrywalnej – czyli <20 (zarówno na internalu jak i externalu). Przypominam jednak, że na pierwszej wersji BETA, gra była niegrywalna nawet na „fast” także problemy te zrzucam na wciąż niedokończoną optymalizację.
  • co ciekawe na „mapie podróży” wskaźnik GPU Video Bus Load rośnie do 70% – nie stanowi to jednak problemu dla fps który wynosi wówczas 60-70.
  • w czasie testu zanotowałem bardzo dużą różnicę (średnio rzędu 20 fps) pomiędzy rozdzielczością 1366×768 a 1920×1080 na externalu

Konkludując: możemy ze spokojem czekać na pełną wersję Wasteland 2. Testy wskazują, że pozycja będzie grywalna na eGPU zarówno na internalu jak i externalu przynajmniej na średnich detalach.