Test Wolfenstein: The New Order

Ustawienia graficzne:

  • Internal – rozdzielczość 1366×768
  • external – rozdzielczość 1920×1080

wolfenstein egpu test ustawienia 1wolfenstein egpu test ustawienia 2

Benchmark:

Fragment pierwszej misji „Sztab Trupiej Główki”. Początkowo dość statyczny lot bombowcem, w końcówce dość zażarta walka na otwartym terenie w okopach. Kilka krótkich cutscenek.

vt_maxPPF 16

vt_maxPPF 16

vt_maxPPF 0

vt_maxPPF 0

vt_maxPPF 16

vt_maxPPF 16

vt_maxPPF 0

vt_maxPPF 0

vt_maxPPF 16

vt_maxPPF 16

vt_maxPPF 0

vt_maxPPF 0

Wyniki:

  • internal – wykres czerwony
  • external – wykres zielony
wolfenstein egpu test wyniki 1

vt_maxPPF 16

vt_maxPPF 0

vt_maxPPF 0

Wnioski i spostrzeżenia:

  • gra domyślnie ma zablokowane 60 klatek na sekundę. Zmiana opcji synchronizacji pionowej nic w tym względzie nie zmienia. Limit można odblokować przez komendę seta com_maxfps 120.
  • wszelkie spadki do stałych 30fps to cutscenki
  • test wykonałem dwukrotnie. Najpierw na domyślnych ustawieniach „medium” bez jakichkolwiek zewnętrznych zmian w pliku cfg. Wyniki przedstawione są na wykresie oraz screenach podpisanych etykietą „vt_maxPPF 16”. Drugi test wykonałem również na ustawieniach „medium” z dodatkową linią „vt_maxPPF 0” w pliku cfg – identyczną etykietą podpisałem powyższy wykres oraz screeny.
  • jak widać różnica jest kolosalna. O ile w pierwszym teście uzyskany fps oscylował w przedziale 10-20 przez co grę należałoby ocenić za całkowicie niegrywalną, o tyle w drugim teście fps na poziomie 40-60 gwarantował w miarę komfortową rozgrywkę.
  • komenda vt_maxPPF odpowiada za obsługę tekstur przez CPU. Wartości >0 oznaczają ilość stron na klatkę. Wartość 0 oznacza, że obsługą tekstur zajmuje się GPU.
  • co bardzo istotne – proszę zwrócić uwagę jak spadło wykorzystanie szyny na externalu (GPU Video Bus Load) przy zmianie vt_maxPPF na 0.

Wolfenstein: The New Order jest pierwszą grą przetestowaną na moim eGPU, która działa w oparciu o OpenGL a nie DirectX. Paradoksalnie test ten dał mi najwięcej do myślenia – swoje wnioski zamieściłem w osobnym artykule. Przy wyłączonej obsłudze tekstur przez CPU, tytuł ten należy uznać za grywalny zarówno na externalu jak i internalu. Kilka dodatkowych zmian „w dół” w opcjach graficznych jak i w pliku cfg z pewnością mogłyby się jeszcze przełożyć na 10fpsów więcej.